Genewa w cieniu recesji
Stare diesle na złom, ułatwienia w finansowaniu kupna nowych aut i spadki cen wówczas, gdy auto przestaje być nowością – to pomysły producentów na wyjście z rynkowej zapaści.
Korespondencja z Genewy
Prezesi koncernów samochodowych, którzy przyjechali na tegoroczny salon w Genewie, nie ukrywali że szukają poziomu rynku, o którym można będzie wreszcie powiedzieć, że sięgnął dna.
Stephen Odell, prezes Ford Motor Europe nie wierzy, że do jego osiągnięcia mogłoby dojść już w przyszłym roku. I podjął dramatyczną decyzję o zamknięciu trzech europejskich fabryk. Po jednej zlikwidowali bądź zlikwidują w przyszłości Fiat, Opel i PSA Peugeot/Citroen. Renault zwolni ponad 5 tysięcy osób – to tak, jakby wyeliminował jeden duży zakład.
Bez oznak poprawy
Opel, żeby ratować fabryki, po decyzji o wygaszaniu produkcji w niemieckim Bochum, szykuje się do wytwarzania w Europie chevroleta cruze i traxa, oraz opla mokki, kiedy tylko sprzedaż tych aut przekroczy po 110 tysięcy sztuk. Jak na razie bardzo blisko tej granicy jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta