Karta dla partnera biznesowego
Programy lojalnościowe | Motywują do zakupów i zwiększają rozpoznawalność marki. Ale brak doświadczenia w ich prowadzeniu może narazić firmę na kary z powodu naruszenia przepisów. Dlatego lepiej skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy.
Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że konkurowanie ceną przy bardzo podobnych produktach i usługach nie przynosi długofalowych efektów. Dlatego starają się zaoferować swoim klientom, ale również kontrahentom i partnerom biznesowym coś więcej. Coraz częściej są to programy lojalnościowe. Mają one bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, a ich efekty są dostrzegalne w stosunkowo krótkim czasie.
Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions, w 2012 roku 50 proc. przedsiębiorstw prowadziło programy lojalnościowe skierowane do kontrahentów, a kolejne 24 proc. deklaruje ich stosowanie w przyszłości. Firmy przyznają, że nie oszczędzają na takich działaniach nawet w czasie niepewnej sytuacji gospodarczej. Jak wynika z raportu, średnia roczna kwota przeznaczona na program motywacyjny dla partnerów biznesowych wynosiła w 2012 roku 460 tys. zł, a rok wcześniej 450 tys. zł; – wydatki nie zostały więc zredukowane.
Prezent do wyboru
W programach takich najbardziej popularne są: nagrody rzeczowe, upusty i rabaty, kupony oraz karty przedpłacone. Upusty i rabaty często są uznawane przez organizatorów za najprostszą pod względem zarządzania formę nagradzania partnerów biznesowych. Jednak w praktyce okazuje się, że osoba obdarowana w ten sposób nierzadko szybko zapomina, jakie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta