Wal-Mart zagroził bankom
Amerykańskie instytucje robią, co mogą, aby zablokować ekspansję sieci handlowej w sektorze usług finansowych.
Wal-Mart, największa w USA i na świecie sieć handlowa, od października ubiegłego roku oferuje wspólnie z American Express kartę płatniczą Bluebird. Choć formalnie jest to tzw. karta przedpłacona, niepowiązana z żadnym kontem, w praktyce nie różni się mocno od zwykłych kart dołączanych do rachunków oszczędnościowo-rozrachunkowych.
Pieniądze zgromadzone na Bluebirdach są nawet objęte ubezpieczeniem depozytów. W ten sposób Wal-Mart na dobre wkroczył do sektora usług finansowych, co od ponad dekady starały mu się utrudnić banki.
Kredytowa szara strefa
W samych USA sieć ma ponad 4,6 tys. sklepów (na świecie ponad 10 tys.), które odwiedza każdego tygodnia 140 mln Amerykanów, na ogół niezamożnych. Wielu z nich w niewielkim zakresie korzysta z usług tradycyjnych banków. Karty Bluebird, za których prowadzenie Wal-Mart i AmEx nie pobierają żadnych stałych opłat, są dla nich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta