Przy komercyjnej reklamie nie wolno podszywać się pod kampanie społeczne
Wykorzystanie informacji, wzorów, haseł lub wizerunków przygotowanych przez urząd lub inną instytucję do promocji własnych wyrobów może skutkować postawieniem zarzutu wprowadzania w błąd klientów
Taki właśnie zarzut, naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił firmie Samsung. W opinii Urzędu Antymonopolowego reklama telewizorów tego producenta wprowadzała konsumentów w błąd, sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji. Wszystko zaczęło się w grudniu ubiegłego roku, gdy wszczęte zostało postępowanie po zawiadomieniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Babcia Lodzia
W swoim piśmie resort wskazywał, że firma naśladuje reklamy społeczne będące częścią kampanii dotyczącej cyfryzacji telewizji. Mianowicie ministerstwo zleciło przygotowanie spotów reklamowych informujących o procesie cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce, czyli o zastąpieniu tradycyjnego sposobu nadawania analogowego nadawaniem cyfrowym. W ramach przygotowanej kampanii emitowany był również cykl krótkich spotów edukacyjnych, których bohaterka, starsza pani (babcia Lodzia) wyjaśniała, na czym polega proces cyfryzacji telewizji naziemnej.
Spoty te były dostępne dla ogółu społeczeństwa, jednakże ich adresatem w szczególności były osoby starsze, które z uwagi na wiek i brak wiedzy technologicznej są w najwyższym stopniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta