Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

DVD nie zagraża koncertom

21 maja 2013 | Ekonomia | ML
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

Polski rynek festiwali będzie rósł – uważa Sławomir Nowaczewski, szef Rochstar Events.

Rz: Jeszcze jesteśmy w Polsce koncertowym zaściankiem czy już nie?

SŁAWOMIR NOWACZEWSKI: Na pewno nie jesteśmy zaściankiem, ale bardzo atrakcyjnym rynkiem. Polska to kraj, który liczy 38 mln mieszkańców i jest dla artystów z zagranicy bardzo ciekawa. A tendencja jest taka, że wszędzie artyści w dobie ściągania muzyki z Internetu muszą dawać koncerty, żeby móc zarabiać. Ten rok jest w ogóle w Polsce nieprawdopodobny:  sporo artystów odwiedzi Polskę, w tym wielu po raz pierwszy.

Ile wart jest rynek koncertów w Polsce?

Kilkaset milionów złotych. W Polsce jest 12–15 liczących się festiwali. Oprócz Orange Warsaw Festival mamy Audioriver, Sunrise Festival , wielki festiwal Open'er, największe tego typu wydarzenie, czyli Przystanek Woodstock, Off Festival, Tauron Nowa Muzyka...Budżety takich festiwali to od kilku do kilkudziesięciu milionów złotych.

Jak jest z rentownością takich przedsięwzięć?

Gdyby były nierentowne, nikt by się pewnie nie porywał na ich organizację. Ale są to przedsięwzięcia obarczone wysokim ryzykiem – stopa zwrotu zależy od wielu czynników. Główne z nich to czas, miejsce i line-up, czyli zestaw artystów. O...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9541

Spis treści
Zamów abonament