Jak założyć i poprowadzić e-butik
Posiadanie sklepu w Internecie wiąże się nie tylko z koniecznością stworzenia regulaminu zgodnego z powszechnie obowiązującym prawem, ale także z obowiązkiem ochrony danych osobowych jego klientów.
Właściciel internetowego sklepu musi szanować prawa klienta i pamiętać o tym, że brak bezpośredniego kontaktu nie wyłącza jego odpowiedzialności za działanie sprzeczne z prawami konsumenta.
Jaki regulamin
Przedsiębiorca, podejmując decyzję o prowadzeniu sprzedaży w Internecie, jest zobowiązany przed rozpoczęciem swojej działalności do sporządzenia regulaminu sklepu internetowego oraz do dokonania zgłoszenia bazy klientów e-sklepu do generalnego inspektora ochrony danych osobowych.
Właściciel sklepu ma obowiązek opisania w regulaminie zasad obsługi konsumenta w sposób jasny i wyraźny. Dokument ten powinien zawierać wyczerpujące informacje określające zasady m.in. składania zamówień, dokonywania reklamacji oraz zwrotu zakupionego towaru. Przedsiębiorca powinien także opisać w nim dokładne składniki ceny oraz ewentualne opłaty dodatkowe. Regulamin musi informować konsumenta o możliwości odstąpienia przez niego od umowy sprzedaży zawartej na odległość stosownie do art. 9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2012 r., poz. 1225).
Płatność za pobraniem
Sprzedawca internetowy ma obowiązek udostępniania klientom dokonywania płatności za pobraniem, tj. dopiero po spełnieniu przez niego świadczenia. Konsument w każdym przypadku powinien mieć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta