Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje o klientach muszą być pod nadzorem

04 czerwca 2013 | Prawo i praktyka | Angelika 
Czubacka-Pędzisz

Dane, które otrzymuje sklep od swoich klientów, np. informacje podawane przez nich w celu prawidłowej wysyłki towaru, podlegają ochronie.

Kolejnym problemem, z jakim musi się zmierzyć przedsiębiorca prowadzący sklep w Internecie jest ochrona danych osobowych swoich klientów. Należy bowiem pamiętać, że przy okazji prowadzenia e-butiku sprzedawca otrzymuje od swoich klientów dane osobowe, które następnie przetwarza w różnych celach, m.in. realizacji zamówienia, marketingu, statystyki.

Zgłoszenie do inspektora

Obowiązkiem właściciela sklepu jest zgłoszenie danych osobowych klientów przetwarzanych przez sklep do głównego inspektora ochrony danych osobowych. Dane, które otrzymuje sklep od swoich klientów, stanowią ponad wszelką wątpliwość dane osobowe, które podlegają ochronie. Regulacja art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 roku (DzU z 2002 r., nr 101, poz. 926) definiuje pojęcie danych osobowych wskazując, że są to wszystkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9552

Wydanie: 9552

Spis treści
Zamów abonament