Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie chcemy być telewizją

04 czerwca 2013 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

Jesteśmy portalem społecznościowym – przekonuje Maciej Sojka z kierownictwa YouTube.

Z raportu amerykańskiej firmy Pew Research Center's wynika, że YouTube zaczyna być konkurencją dla telewizji. Chcecie jej zagrażać? Bo w gruncie rzeczy YouTube to taki wielki cyfrowy śmietnik ze zbieraniną różnych treści.

Maciej Sojka: Jesteśmy gigantyczną biblioteką, a nie śmietnikiem. Na śmietniku znajdujemy popsute rzeczy, a u nas się nic nie psuje. Wszystko jest poukładane, uporządkowane i leży na półkach. Rzeczywiście jest na nich wszystko, bo globalnie do YouTube trafia ok. 100 godzin nowych materiałów na minutę, a więc dziennie to więcej materiału wideo, niż wszystkie główne amerykańskie stacje telewizyjne wyemitowały w ciągu trzech ostatnich lat. Pozycjonujemy się jednak jako portal społecznościowy. Nie zwykły portal wideo – stragan, na którym wystawia się rzeczy i potem trzeba je reklamować, żeby ludzie w ogóle po nie przyszli. Uważam, że budowanie społeczności wokół treści oraz rekomendowanie tego, co użytkownik chce oglądać, za pomocą algorytmów bazujących na sygnałach społecznościowych, jest bardziej efektywne kosztowo niż reklamowanie się.

Początkowo to był portal kojarzony z muzyką.

Kojarzony...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9552

Wydanie: 9552

Spis treści
Zamów abonament