Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odrodzenie rzeźby

17 czerwca 2013 | Kultura | Monika Kuc
Instalacja Konrada Smoleńskiego „Everything Was Forever, Until It Was No More” w pawilonie polskim
autor zdjęcia: Monika Kuc
źródło: Fotorzepa
Instalacja Konrada Smoleńskiego „Everything Was Forever, Until It Was No More” w pawilonie polskim

W 55. Biennale Sztuki w Wenecji uczestniczą twórcy z 88 krajów.

Korespondencja z Wenecji

Bardzo ciekawe prace prezentują ci, którzy otworzyli się na niezwykły klimat miasta.

Angola, startująca po raz pierwszy w Biennale, zdobyła Złotego Lwa za wystawę Edsona Chagasa, którą artysta zrealizował we wnętrzach Pałacu Cini. Słynie on z kolekcji mistrzów renesansu, m.in. Botticellego. 36-letni Chagas te wielkie dzieła skontrastował ze swoimi fotograficznymi plakatami, piętrzącymi się na panelach. Fotografie przedstawiają fragmenty rozsypujących się murów i zabytkowych detali, skłaniając do refleksji nad niszczącym wpływem czasu. Ekspozycja stopniowo niknie w oczach, bo każdy może zabrać do domu dowolny plakat.

Alfredo Jaar, chilijski artysta mieszkający w Nowym Jorku, zrobił wierną kopię Giardini, jednej z głównych wystawowych przestrzeni z 28 pawilonami narodowymi (w skali 1:60) i umieścił ją na dnie sztucznego „basenu" w Arsenale. Zwiedzający czyhają z kamerami na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9563

Wydanie: 9563

Spis treści
Zamów abonament