Miliard złotych mniej na elektronikę
Producenci walczą na promocje, a polscy konsumenci i tak nie chcą kupować. Rynek sprzedaży sprzętu ma przed sobą jeszcze kilka trudnych lat.
Sharp dla osób, które zdecydują się na zakup lodówki tej marki, proponuje darmowy telewizor. Z kolei Sony przy zakupie telewizora daje telefon lub tablet. To pokazuje, że sytuacja na rynku sprzedaży elektroniki nie jest za wesoła i trudno spodziewać się szybkich zmian.
Z raportu firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w tym roku wydatki Polaków na ten cel spadną w relacji do 2012 r. o ponad 1 mld zł i wyniosą 18,7 mld zł. To kolejny kiepski rok, a następne wcale nie zapowiadają się lepiej.
– Konsumenci ograniczają wydatki zwłaszcza na dobra trwałego użytku, co widać również po elektronice. Dlatego spodziewamy się, że do 2017 r. odnotujemy średnioroczny spadek wartości tego rynku o 4 proc. – piszą analitycy Euromonitora w ostatnim raporcie.
Znikające sklepy
Wynikają z niego także inne niepokojące trendy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta