Ożywienie jeszcze w tym roku
- Firmy szykują się na zmianę koniunktury – mówi szef Biura Informacji Kredytowej Mariusz Cholewa.
"Rz": Właśnie objął pan stanowisko prezesa BIK. Będzie rewolucja?
Mariusz Cholewa: Nie jestem zwolennikiem gwałtownych ruchów, ale przyznaję, że chcę mocno odświeżyć wizerunek BIK. Chcemy być postrzegani jako instytucja z przyjazną twarzą, która jest blisko klienta i nie straszy, tylko pomaga. Chcemy też bardziej otworzyć się na rynek, wykorzystując zasoby informacyjne, którymi dysponujemy. W bazie BIK są informacje kredytowe o ponad 22 mln klientów indywidualnych, czyli ok. 70 proc. dorosłych Polaków. Zamierzamy też ściśle współpracować z naszą spółką córką BIG InfoMonitor. O ile w BIK informacjami wymieniają się banki, o tyle BIG InfoMonitor jest bazą, z której korzystają głównie firmy. Obecnie w bazie znajduje się ponad 400 tys. przedsiębiorców z historią kredytową. Szacujemy, że to 60–70 proc. firm w Polsce, które w ogóle korzystają z kredytu. Patrząc na perspektywy rozwoju tej bazy, to na nią właśnie chcemy położyć teraz największy nacisk.
Niełatwo będzie ocieplić wizerunek BIK. Jaka jest strategia?
Chcemy pokazać Polakom, że dzięki korzystaniu z BIK mogą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta