Reprezentacja to nie zawsze wystawność
Propagowanie wizerunku to istotny element rozwoju firm. Mają one jednak wątpliwości co do rozliczania kwot uiszczanych na te przedsięwzięcia. Jeśli wydatki są uznane za poniesione na reprezentację, nie mogą być kosztem podatkowym
W katalogu wydatków nieuznawanych za koszty podatkowe znajdują się m.in. koszty reprezentacji, w szczególności wydatki poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych (art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT, art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT).
Za koszty uzyskania przychodów nie są zatem uznawane wydatki ponoszone na reprezentację. Natomiast w odniesieniu do nakładów poczynionych na reklamę przepisy nie przewidują żądanych ograniczeń, co oznacza, że mogą one zostać zaliczone do kosztów na zasadach ogólnych.
Trzeba jednak podkreślić, że dużą trudność sprawia podatnikom właściwe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta