Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma nie jest jak konsument

09 lipca 2013 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Rejestr klauzul niedozwolonych nie ma znaczenia, gdy umowy zawierają między sobą przedsiębiorcy.

Przedsiębiorca spóźnił się z zapłaceniem faktury za telefon komórkowy. Operator zablokował mu połączenia wychodzące. Po otrzymaniu należności doliczył jeszcze przedsiębiorcy do kolejnej faktury 30 zł za „usługę" blokowania połączeń. Postanowienia dotyczące blokowania numerów za spóźnienia z płatnościami i naliczanie za to niejako karnej opłaty zostało jednak zakwestionowane przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych. I w odniesieniu do umów między operatorem a konsumentem, który jest osobą fizyczną, nie są wiążące. Inaczej jest jednak, gdy obiema stronami umowy są przedsiębiorcy.

Rejestr bez znaczenia

– W takim przypadku klauzula jest wiążąca – mówi Bartosz Wyżykowski z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Tłumaczy, że to prawo chroni konsumentów, ale nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9582

Wydanie: 9582

Spis treści
Zamów abonament