Popularne są branże, które zaspokajają podstawowe potrzeby
Rozmowa | Piotr Kaczmarek-Kurczak z Akademii Leona Koźmińskiego
Jak zmniejszyć w czasach spowolnienia ryzyko niepowodzenia swojego biznesu? Czy zostanie franczyzobiorcą może w tym pomóc?
Piotr Kaczmarek-Kurczak: Franczyza zawsze pomaga, bo jest sprawdzonym systemem pod warunkiem, że bierzemy go od znanego, sprawdzonego franczyzodawcy, a nie początkującego. W większości przypadków franczyzodawcy mają wyrobioną markę, mają swoich klientów, którzy ufają tej marce, większość systemów franczyzowych oferuje produkty klasyczne, znane na rynku i w miarę odporne na spadki popytu. Franczyzobiorcy nie muszą walczyć o wyrobienie sobie marki, chociaż wciąż muszą walczyć o przyciągnięcie klienta do konkretnego punktu. Wciąż muszą mieć kapitał i to czasem znaczny. Zasada jest prosta - im bardziej znana sieć franczyzowa o dobrej reputacji, renomie i sporej gwarancji sukcesu - tym wyższy wkład własny jest oczekiwany. Wynika to też z opłat licencyjnych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta