Myśleć długofalowo o zarządzaniu biznesem
Prowadząc działalność gospodarczą, wiele firm spotkało się z sytuacją, kiedy na czas nie otrzymało zapłaty za sprzedane faktury czy wykonane usługi.
Według badań Rzetelnej Firmy aż 64 proc. przedsiębiorców twierdzi, że w ciągu ostatniego roku spotkało się z przejawami nierzetelności ze strony kontrahentów. Co ciekawe, aż 33 proc. firm z sektora MSP wskazuje, że przez nierzetelność klienta straciło ponad 20 000 zł w ciągu roku.
Konsekwencje nieuregulowanych należności przez nierzetelnych klientów są bardzo dotkliwe dla podmiotu gospodarczego. Brak środków finansowych powoduje, że przedsiębiorca nie może wywiązać się z bieżących zobowiązań i powoli traci swoją płynność finansową, aż staje się bankrutem.
Problem polskiej gospodarki dotyczy terminowości regulowania zobowiązań przez przedsiębiorców działających na rynku. Zasada jest jedna – firma reguluje swoje należności wtedy, kiedy sama otrzyma zapłatę od klientów za dostarczone towary czy wykonane usługi. Faktem jest, że brak stabilizacji finansowej doprowadza do bankructw podmiotów gospodarczych na całym świecie.
Warto zwrócić uwagę, że w portfelu przeterminowanych należności polskich przedsiębiorstw niemal 54,30 proc. to należności regulowane do 3 miesięcy po terminie płatności. Dla większości małych firm może to oznaczać brak wystarczających środków na pokrycie własnych zobowiązań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta