Przekazanie broszur i katalogów nadal bez VAT
Jeżeli spółka daje swoim kontrahentom czy klientom drukowane materiały reklamowe i informacyjne, to nie zawsze czynność ta podlega opodatkowaniu. Jest to uzależnione od tego, czy mają one dla obdarowanego wartość użytkową
- Spółka chce zwiększyć sprzedaż swoich towarów i dlatego zamierza w najbliższym czasie przeprowadzić różne akcje promocyjne, w tym nieodpłatnie przekazać swoim kontrahentom drukowane materiały reklamowe i informacyjne (tj. cenniki, broszury, ulotki, katalogi). Przekazywane będą także kalendarze i mapy, które zawierają treści informacyjne lub reklamowe firmy. Cena jednostkowa nabycia takiego prezentu (bez podatku) przekracza 10 zł.
Spółka nie prowadzi ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. Firma odlicza podatek naliczony od zakupu takich towarów. Czy przekazanie tego typu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, w związku ze zmianami przepisów od 1 kwietnia 2013 r., podlega opodatkowaniu VAT? – pyta czytelnik.
Przepisy ustawy o VAT regulujące kwestie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów uległy zmianie od 1 kwietnia 2013 r., na podstawie ustawy z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Do tego czasu ustawa o VAT w art. 7 ust. 3 wskazywała, że nie podlega opodatkowaniu przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.
Zatem firma, która przekazała drukowane materiały reklamowe i informacyjne, według „starego stanu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta