Film reklamowy jest wartością niematerialną i prawną
Okres amortyzacji materiału promującego towar lub firmę nie może trwać poniżej 24 miesięcy. Gdy jednak licencji udzielono na czas krótszy, podatnik może ustalić, że będzie umarzał ją przez okres podstawowy albo wynikający z umowy.
Wartością niematerialną i prawną mogą być prawa autorskie lub licencje do filmu reklamowego (interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z 4 lutego 2010 r., ILPB3/423-1040/09-3/MM; interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z 31 grudnia 2009 r., ILPB3/423-897/09-2/ŁM; interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu z 4 lutego 2010 r., ILPB3/423-1040/09-3/MM).
Definicja z ustaw podatkowych
Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c ustawy o CIT i art. 22c ustawy o PIT, nabyte nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania m.in:
- autorskie lub pokrewne prawa majątkowe,
- licencje,
– o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub umowy leasingu, zwane wartościami niematerialnymi i prawnymi (art. 16b ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy o CIT i art. 22b ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy o PIT).
W praktyce wartość licencji lub praw autorskich do filmów reklamowych przekracza 3 500 zł, więc szczególne regulacje dotyczące tzw. niskocennych składników majątku trwałego zostały w niniejszym artykule pominięte.
Cena nabycia
Wartość początkową wartości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta