Pensja wypłacona po terminie jest kosztem dopiero w następnym miesiącu
PIT | W przypadku dokonywania wydatków za pośrednictwem rachunku bankowego w drodze przelewów, wypłatą jest moment obciążenia rachunku bankowego. Tak należy rozumieć postawienie środków finansowych do dyspozycji pracownika.
∑ Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu towarami na terenie całego kraju. Często jestem w rozjazdach, nadzorując pracę poszczególnych terenowych placówek. W umowach o pracę wszyscy zatrudnieni mają zapisane, że wynagrodzenie jest wypłacane z dołu, najpóźniej ostatniego dnia miesiąca, za który jest należne. Zdarza się, że wypłatę wynagrodzeń dla pracowników przelewam w ostatnim tygodniu miesiąca, a czasami dopiero na początku następnego miesiąca. Czy mimo, że płacę dopiero w następnym miesiącu, mogę koszty takiej wypłaty ująć w kosztach miesiąca, którego dotyczy? – pyta czytelnik.
Stosownie do art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1. Zgodnie zaś z art. 23 ust. 1 pkt 55 tej ustawy, nie uważa się za koszt uzyskania przychodów niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji wypłat, świadczeń oraz innych należności z tytułów określonych w art. 12 ust. 1 i 6,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta