Reklamowanie klubu przez sportowca to nie działalność
Interpretacja | Niezależnie od brzmienia umowy, wynagrodzenie za usługi marketingowe siatkarza na rzecz klubu jest przychodem z praw majątkowych, a nie działalności gospodarczej.
Źródła przychodu należy upatrywać w zgodzie na wykorzystywanie chronionego prawem wizerunku sportowca. Nawet jeśli podpisze on umowę jako przedsiębiorca, nie może na zasadach przewidzianych dla firm rozliczyć podatku.
Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi (sygn. interpretacji IPTPB1/ 415-473/13-2/MAP).
Pytanie pochodziło od siatkarza, zarejestrowanego przedsiębiorcy, podatnika VAT. W ramach prowadzonej działalności, obok kontraktu dotyczącego gry, siatkarz zawarł z klubem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta