Zwrot towaru to podatkowy problem dla sprzedawcy
PIT/CIT | Firma, która uznała reklamację, musi zrobić korektę rozliczenia. Urzędy chcą, aby cofała się do momentu sprzedaży. Ma przez to sporo dodatkowej pracy.
„Totalna bzdura", „to nie ma nic wspólnego z logiką", „nic tylko w kółko korekty robić" – to komentarze z podatkowego forum do niedawnej interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi. Nakazała firmie wydającej szkolne podręczniki korygowanie przychodów sprzed dwóch lat, bo niektórzy odbiorcy zwracają jej książki.
– Obowiązek wstecznych korekt to problem wielu firm, zwłaszcza gdy cofają się do zamkniętego już okresu rozliczeniowego – mówi Marcin Sobieszek, doradca podatkowy, partner w ATA Finance.
– Muszą jeszcze raz przeliczyć zobowiązanie podatkowe i złożyć ponownie deklaracje. Dotyczy to zarówno zwykłych zwrotów towarów, jak i bardziej skomplikowanych transakcji, które są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta