Ujemną marżę można uwzględniać w podstawie opodatkowania VAT
Spółka świadcząca usługi turystyczne ma prawo sumowania marż uzyskanych w danym okresie rozliczeniowym i obliczania należnego podatku od towarów i usług od otrzymanej w ten sposób kwoty.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 20 września 2013 r. (III SA/Wa 392/13).
Spółka świadczy usługi turystyczne. Rozlicza VAT na zasadach określonych w art. 119 ustawy o VAT, tj. opodatkowując marżę zdefiniowaną jako różnica między kwotą należności, którą ma zapłacić nabywca usługi, a ceną nabycia płaconą przez spółkę za towary i usługi dostarczane przez innych podatników VAT dla bezpośredniej korzyści turysty. Problematyczny dla spółki był sposób rozliczania świadczonych usług dla celów VAT, gdy cena sprzedaży usługi była niższa niż cena nabycia wchodzących w jej skład towarów i usług.
W związku z tym, spółka zwróciła się do organu podatkowego z wnioskiem o interpretację indywidualną. Spytała czy ustalając podstawę opodatkowania VAT dla usług turystycznych, może uwzględniać marżę ujemną, która pomniejszy marżę wykazaną jako podstawa opodatkowania w danym okresie rozliczeniowym. Zdaniem spółki, marża ujemna wykazywana w odniesieniu do niektórych imprez może być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta