Internet zmienia agencje prasowe
Peter Kropsch | Musimy być szybsi i bardziej multimedialni – mówi szef Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych.
Rz: Zgadza się pan z teorią głoszącą, że za kilka lat w mediach może prawie nie być dziennikarzy, bo redakcjom bardziej będzie się opłacało zamieszczać informacje z agencji informacyjnych?
Peter Kropsch: Klienci agencji informacyjnych działają pod ogromną presją ekonomiczną. Ich głównym celem jest teraz znalezienie rozwiązania, które pozwoli odróżnić się od pozostałych. Z drugiej strony mamy agencje, które podają im interesujące wszystkich bazowe informacje. Pytanie więc, czy dla mediów ma sens samodzielne pozyskiwanie tych samych informacji, które mają już z agencji. Czy jeśli chcą się czymś wyróżnić, nie byłoby rozsądniejsze poszerzanie sfery własnych ekskluzywnych materiałów, jak np. komentarze i analizy, także te w Internecie? Dlatego w tradycyjnych mediach wciąż będzie pracować wielu dziennikarzy, choć ich rola będzie się zmieniać. Możliwe np., że w agencjach pojawi się nowy rodzaj pracownika: „kurator newsów", którego zadaniem będzie sprawdzanie, czy wiarygodne są źródła informacji podawanych w mediach społecznościowych.
Dziennikarze obywatelscy przejmą rolę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta