Biuro odpowie za obietnice bez pokrycia
TURYSTYKA | Jeśli wykupiliśmy pobyt świąteczny i dostaliśmy mniej, niż nam obiecano, mamy prawo do reklamacji.
Coraz więcej osób decyduje się spędzić święta czy przywitać Nowy Rok poza granicami kraju. Zależnie od upodobań – w tropikach albo w narciarskich kurortach. Jedni decydują się skorzystać z pomocy biura podróży, inni rezerwują hotele na własną rękę. W obu wypadkach może się okazać, że obiecano nam więcej, niż zastaliśmy na miejscu. Co wtedy?
Powinniśmy złożyć reklamację. Jeśli wykupiliśmy pakiet za pośrednictwem biura podróży, składamy ją do organizatora wyjazdu. Gdy wyjazd był organizowany na własną rękę i rezerwowaliśmy pobyt samodzielnie, np. przez Internet, powinniśmy złożyć reklamację bezpośrednio w hotelu. Gotowe wzorce formularzy reklamacyjnych w językach polskim i angielskim można znaleźć na stronie www.konsument.gov.pl.
Na co można liczyć
Gdy zauważymy jakiekolwiek odstępstwa od tego, co nam proponowano i za co zapłaciliśmy, nie czekajmy i od razu poinformujmy o tym pilota lub rezydenta albo osobę, która na miejscu reprezentuje organizatora imprezy turystycznej. Mamy prawo domagać się od nich wykonania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta