Cydru przybywa na półkach z winami
Żywność | Lekki alkohol z jabłek sprzedaje już 40 procent sklepów z alkoholem. Jego producenci liczą na więcej.
Beata Drewnowska
– Biorąc pod uwagę potencjał polskiego rynku cydrów w tym roku chcielibyśmy zwiększyć sprzedaż o 50 proc. – mówi „Rz" Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex-Bartol, właściciel marki Desire Cydr.
Na znaczny wzrost popytu przygotowuje się Ambra, lider polskiego rynku wina, producent Cydru Lubelskiego. Dzięki inwestycjom, które prowadzi w zakładzie w Biłgoraju, jeszcze przed sezonem letnim będzie w stanie produkować o 25 proc. więcej cydru niż obecnie.
Krajowe cydry zaczęły zalewać rynek w ubiegłym roku. Oprócz Ambry i Barteksu zadebiutowały wówczas Kompania Piwowarska z Green Mill Cider oraz Warwin z Warką Cider (firma sprzedaje także Warkę Perry, czyli lekki alkohol z gruszek). Jesienią dołączyła do nich spółka Jantoń z Cydrem Dobrońskim.
Moda na – do niedawna prawie nieznany u nas – cydr – to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta