Firmy łowią pracowników na Facebooku i GoldenLine
Pracodawcy uaktywniają się na portalach społecznościowych, a kandydaci są otwarci na takie kontakty.
Anita Błaszczak
Piotr Rzebko z agencji zatrudnienia Work Express wspomina,że przed trzema laty, gdy firma wystartowała ze skierowanym do studentów programem edukacyjnym „111 minut do kariery", pytał podczas spotkań na uczelniach, kto z uczestników ma konto na Facebooku.Większość podnosiła rękę, choć zwykle kilkanaście osób przyznawało, że nie korzysta z portalu.
Tak było przed trzema laty. Teraz Piotr Rzebko pyta czasem, czy ktoś ze studentów nie jest jeszcze na Facebooku, ale już mało kto się wtedy zgłasza.
Prywatnie i zawodowo
Nie tylko takie sondy ad hoc, ale także badania ankietowe potwierdzają, że dla młodego pokolenia portale społecznościowe stały się głównym sposobem komunikacji z otoczeniem. I to nie tylko ze znajomymi. Niedawne badanie firmy SW Research we...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta