Wojownik, który nie zwycięża
Janusz Korwin-Mikke. Czy pasjonat i publicysta może pokonać w wyborach profesjonalnych polityków?
Jeśli zbliżają się wybory, to znak, że w podwarszawskim Józefowie będzie atrakcyjna działka do kupienia.
Jak pokazują sondaże, Kongres Nowej Prawicy Janusza Korwin-Mikkego (KNP) w styczniowych badaniach miał średnio 4 punkty procentowe poparcia. Według CBOS i Millward Brown SMG/KRC kontrowersyjny polityk mógłby znaleźć się w Sejmie, gdyby w styczniu były wybory. Oznacza to, że nieobecne w mediach ugrupowanie, przed wyborami do Parlamentu Europejskiego, radzi sobie lepiej niż Solidarna Polska Zbigniewa Ziobry i Polska Razem Jarosława Gowina.
Sprzedaż nieruchomości to sposób finansowania kampanii, który Korwin-Mikke stosuje od lat.
– Chyba będę musiał znów coś sprzedać – przyznaje polityk w rozmowie z „Rz". – Mam nieruchomości nie tylko w Józefowie – dodaje.
„Krul" internetu
Taki sposób prowadzenia działalności zgadza się z ideałami, które głosi. Wolny rynek i praca zamiast państwowych dotacji.
Na spotkania z Januszem Korwin-Mikkem przychodzi 1500–2500 osób
Jednak twórcy prześmiewczych obrazków w internecie wytykają mu, że jeśli jego poglądy są słuszne, to on sam powinien już dawno zniknąć ze sceny politycznej. Na jednym z tzw. memów jest cytat z wypowiedzi Korwin-Mikkego: „konsumenci wybierają najlepszy produkt", a pod zdjęciem polityka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta