Boom na ogrodnictwo daje dobrze zarobić
Polacy inwestują coraz więcej czasu i pieniędzy w ogrody. Dla firm działających w tej branży to szansa na spore zyski.
katarzyna kucharczyk
Przykład Hortico pokazuje, jak mała, rodzinna firma może się rozwinąć w pokaźnych rozmiarów przedsiębiorstwo.
– Założyłem firmę w 1991 r. na ostatnim roku studiów. Początkowo funkcjonowała jako hurtownia artykułów ogrodniczych – wspomina Paweł Kolasa, prezes i wiodący udziałowiec spółki. Dodaje, że w tej branży jego rodzina miała duże doświadczenie od kilku pokoleń. – Mój dziadek był ogrodnikiem, tata prowadził gospodarstwo, jak większość mojej rodziny. Ja z kolei ukończyłem ogrodnictwo na Akademii Rolniczej w Poznaniu – wskazuje.
W kolejnych latach firma dynamicznie się rozwijała, a do spółki dołączali nowi wspólnicy. – Między innymi mój przyjaciel ze studiów – wspomina Kolasa.
Ważne akwizycje
Przełomowym rokiem dla Hortico był 2008, kiedy to nastąpiło połączenie z przedsiębiorstwem FHU Awex. Potem nastąpił kolejny skok: debiut spółki na rynku NewConnect.
– Teraz planujemy przeniesienie notowań na rynek główny. Rozważamy emisję 2–3 mln akcji, żeby pozyskać ok. 10...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta