Polacy zaczynają doceniać krajowe wina
Sprzedaż trunków z polskich winnic jest nadal niszowa, ale szybko rośnie. Przybywa więc producentów, którzy chcą wprowadzać je na rynek.
– Polskie wina stają się modne, a to sprawia, że coraz więcej sklepów i restauracji chce mieć je w swojej ofercie – mówi „Rz" Barbara Płochocka, współwłaścicielka winnicy Płochockich k. Sandomierza.
Boom trwa od niedawna. Ilona Migacz z winnicy Adoria k. Wrocławia przyznaje, że kiedy cztery lata temu startowali ze sprzedażą, wielu Polaków dziwiło się, że w naszym kraju da się w ogóle produkować wino. Dziś trunki Adorii można kupić np. w sklepach we Wrocławiu oraz restauracjach Krakowa i Warszawy. Od maja tego roku jej riesling dostępny jest także na pokładach samolotów LOT.
Biurokracja nie sprzyja
– Zmiana podejścia do polskich win była możliwa,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta