Warto znaleźć czas na networking
Biznes | Małe firmy często nie doceniają umiejętności budowy kontaktów biznesowych, kojarząc je niekiedy z kolesiostwem.
Anita Błaszczak
Ponad 2 tysiące osób wzięło udział w organizowanych od wiosny zeszłego roku spotkaniach networkingowych w ramach projektu Stołeczne Forum Przedsiębiorczości (SFoP). Dofinansowany z unijnych środków projekt, który realizowały władze Warszawy z pomocą Akademii Leona Koźmińskiego, miał przede wszystkim zachęcać lokalnych przedsiębiorców do budowania sieci relacji biznesowych i wymiany doświadczeń.
– Gdy pracownik przychodzi do biura, ma tam zwykle kolegów i koleżanki, którzy go rozumieją, z którymi może porozmawiać o pracy. Przedsiębiorca na co dzień nie ma takiego neutralnego środowiska, gdyż jego kontakty to kontrahenci, klienci albo urzędnicy – wyjaśnia koordynatorka projektu Małgorzata Łukaszewicz.
Nowy temat
Ponad 2 tysiące uczestników spotkań SFoP to sporo, ale niewiele na ok. 140 tys. działających w Warszawie firm. Wydaje się, że przedsiębiorcy, a zwłaszcza małe i średnie firmy (to do nich jest skierowany projekt), niespecjalnie doceniają znaczenie umiejętności budowania sieci kontaktów i rekomendacji biznesowych.
Nic dziwnego, skoro – jak ocenia Arkadiusz Pączka z Pracodawców RP...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta