Pożyczki społecznościowe szansą dla start-upów
Kredyt zaciągnięty bezpośrednio u internautów to dobry sposób pozyskania pieniędzy na rozkręcenie biznesu.
Dobry pomysł na biznes to połowa sukcesu. Druga – to pieniądze na wprowadzenie go w życie. Raczkujące firmy w Polsce mają niestety niewiele możliwości pozyskania finansowania na innowacyjne projekty. Banki na początkujących przedsiębiorców, którzy często nie mają stałych dochodów i bogatej historii kredytowej, patrzą z rezerwą.
Na koniec czerwca wartość kredytów udzielonych przedsiębiorcom indywidualnym wyniosła niecałe 60 mld zł. To niespełna 7 proc. wszystkich pożyczek udzielonych przez banki firmom i gospodarstwom domowym.
Start-upowcy mogą liczyć na środki z programów unijnych. W latach 2007–2013 łączna kwota, o jaką aplikowali w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, przekroczyła 12 mld zł. Prawie 6 tys. polskich projektów otrzymało średnio po pół miliona złotych na rozkręcenie biznesu. Ale trzy czwarte...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta