Internet nie odciągnął dzieci od telewizorów
Media | Mali widzowie coraz dłużej oglądają i telewizję, i wideo w sieci.
Magdalena Lemańska
Dzieci powszechnie zagarnęły już domowe laptopy i smartfony i szybko odkryły, że kreskówki można znaleźć nie tylko na DVD, ale też na YouTube.
Mimo to w Europie skierowane do nich stacje telewizyjne trzymają się mocno, a w niektórych państwach (w tym w Polsce) wraz z rozwojem naziemnej telewizji cyfrowej jest ich od tego roku więcej i wcale nie grozi im zmierzch.
Naziemne przetasowania
– W Niemczech, od kiedy w ramach darmowej naziemnej telewizji cyfrowej od stycznia nadawany jest Disney Channel, rywalizacja między kanałami dziecięcymi wzrosła, choć liderem tego rynku pod względem udziałów w młodej widowni pozostaje Super RTL – podają analitycy firmy Eurodata TV Worldwide w raporcie o kanałach dziecięcych na pięciu największych rynkach Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i W. Brytania).
Dzieci mające dostęp tylko do naziemnej telewizji od stycznia do sierpnia ubiegłego roku oglądały ją średnio przez 152 minuty dziennie, a w tym roku – już 186 minut
Jak dodają, także we Francji widać większy ruch wokół stacji dla dzieci: Grupa Lagardere skupiła brakujące udziały w kanale Gulli, co z kolei zmobilizowało France Television do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta