Kiedy sportowcy mogą być traktowani jako podatnicy VAT
Zawodnik, który wykonuje na rzecz klubu czynności marketingowe oraz udostępnia swój wizerunek, może być uznany za podmiot zobowiązany do rozliczania podatku od towarów i usług.
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 10 czerwca 2014 r. (ITPP1/443-364/14/DM).
Z wnioskiem o wydanie interpretacji wystąpiła osoba fizyczna – zarejestrowany przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Wnioskodawca zawarł z klubem sportowym umowę cywilnoprawną o świadczenie usług marketingowych oraz w zakresie udostępniania swojego wizerunku. Zgodnie z umową, działalność wnioskodawcy polega m.in. na uczestniczeniu w akcjach promocyjnych i reklamowych klubu, braniu udziału w konferencjach prasowych, udzielaniu wywiadów w prasie i telewizji, a także na wyrażaniu zgody na wykorzystywanie przez klub wizerunku sportowca na potrzeby akcji reklamowych i promocyjnych.
Wnioskodawca stał na stanowisku, że w związku ze świadczonymi przez siebie usługami marketingowymi i usługami udostępniania wizerunku, powinien być traktowany jako podatnik VAT. Opisywana działalność spełnia bowiem przesłanki do uznania jej za działalność gospodarczą w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta