Sprzedaż produktów już nigdy nie będzie taka sama
Coraz bliżej do dnia wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. Przypomnijmy, że już od 25 grudnia 2014 r. relacje pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami zostaną oparte na zmienionych zasadach. Przedsiębiorców, którzy jeszcze nie dostosowali swojego modelu działalności do nowych przepisów, czeka gorący okres.
Nowa ustawa o prawach konsumenta (DzU z 2014 r., poz. 827) wprowadza nowe zasady i obowiązki dla wszystkich przedsiębiorców zawierających umowy z konsumentami.
Dla kogo nowe reguły
Zmiany dotyczą zarówno sklepów tradycyjnych (stacjonarnych), internetowych, jak i przedsiębiorców zawierających umowy w inny sposób (na zorganizowanych pokazach lub w domu konsumenta). Nowe obowiązki dotyczą umów zawieranych na piśmie, ustnie (zlecenie naprawy pralki), w sposób dorozumiany (kupno biletu w pociągu), czy też umów zawieranych przez telefon.
Co przedsiębiorcy muszą zmienić
Wejście w życie nowej ustawy o prawach konsumenta oznacza dla przedsiębiorców kilka istotnych konsekwencji. Po pierwsze, przedsiębiorcy sprzedający swoje towary lub usługi konsumentom będą musieli wprowadzić nowe regulaminy sprzedaży. Jednocześnie do umów wcześniej zawartych zastosowanie będą miały dotychczasowe regulaminy (o czym dalej). Konieczna będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta