Potwierdzanie tożsamości na nowych zasadach
Gminy będą miały dostęp do Rejestru Dowodów Osobistych. Wniosek o wydanie tego dokumentu obywatel będzie mógł złożyć w dowolnym urzędzie gminy.
Każdy, kto złoży po 1 marca wniosek o wydanie dowodu osobistego, otrzyma dokument na nowym wzorze. W dokumencie tym będą podane informacje o polskim obywatelstwie i opisy pól w języku polskim i angielskim. Nie będzie natomiast informacji o kolorze oczu i wzroście ani skanu podpisu posiadacza. Nie będzie też adresu zameldowania. Uznano, że informacja ta nie stanowi o tożsamości osoby, więc ich umieszczenie nie jest konieczne. Takie zmiany ważne dla obywateli wprowadza od 1 marca ustawa z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych. W nowych przepisach znalazły się też nowe rozwiązania dotyczące organów uczestniczących w procesie wydawania dowodów tożsamości i udostępniania danych z Rejestru Dowodów Osobistych.
Wydanie dokumentu
Dowód osobisty wydawany jest nieodpłatnie. Wniosek w tej sprawie można złożyć w dowolnym urzędzie gminy w Polsce. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, ubiegającej się o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta