Kto w Europie zarabia na lataniu
LOT może wejść na giełdę, jeśli po restrukturyzacji sprosta konkurencji i będzie dalej poprawiał zyski.
Danuta Walewska
LOT, ogłaszając wynik 99,4 mln złotych zysku operacyjnego, wszedł do wyższej ligi w Europie – tych przewoźników, którzy zarabiają na lataniu, a nie na wyprzedaży majątku i transakcjach finansowych. Prezes spółki Sebastian Mikosz nie ukrywa, że obecny wynik, chociaż o 40 proc. lepszy, niż założone było w planie restrukturyzacji, nie do końca go satysfakcjonuje.
– Widzę LOT z takim wynikiem z działalności operacyjnej, jaki dzisiaj mają Turkish Airlines, a marzy mi się 8,3 proc., jakie osiągnęły British Airways – mówi szef LOT.
Zdaniem Adriana Furgalskiego, eksperta rynku transportowego, LOT byłby bezpieczniejszy, gdyby wynik sięgnął 250–300 mln zł.
Na razie wszystko idzie w dobrym kierunku. – Rok 2015...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta