Zarządzanie ryzykiem w przetargach
Niezależne spojrzenie compliance jest w cenie i stanowi inwestycje o wysokiej stopie zwrotu, a nie koszt – przekonuje ekspertka.
Compliance – system popularny na świecie, ale trudny do prostego zdefiniowania. Z pewnością to system zarządzania zgodnością działalności przedsiębiorstwa z przepisami prawa i zorientowany na zminimalizowanie wystąpienia możliwych nieprawidłowości. Świadomość jego znaczenia stale wzrasta i compliance jest coraz częściej postrzegane jako sposób na uniknięcie kłopotów na wielu płaszczyznach, a szczególnie w obszarze zakupów, w tym regulowanych ustawą – Prawo zamówień publicznych.
Wychwycić nieprawidłowości
Zamówienia publiczne stanowią ogromny obszar działalności, w którym można zidentyfikować różnego rodzaju ryzyka. Dotyczą one zarówno zamawiających, jak i oferentów. Kwestia świadomości compliance w procesie realizacji zamówień publicznych wydaje się jeszcze bardziej istotna w dobie realizowanych przez wiele przedsiębiorstw procesów restrukturyzacyjnych, ukierunkowanych na poszukiwanie oszczędności finansowych. Wartość i znaczenie sprawnego systemu compliance potwierdzają także informacje o nieprawidłowościach publikowane przez organy kontrolne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta