Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tworzenie nowych problemów

22 lipca 2015 | Rzecz o polityce | Paweł Majewski
autor zdjęcia: Waldemar Kompała
źródło: Fotorzepa

Strategia PO jest chaotyczna i niespójna

Rok 2006. Kampania przed wyborami samorządowymi. PiS jest u władzy. Prym w sztabie wiodą Michał Kamiński i Adam Bielan, którzy rok wcześniej doprowadzili partię Jarosława Kaczyńskiego do wygranej w wyborach parlamentarnych. Ktoś prezentuje projekt billboardu. Kobieta, biało-czerwona flaga i hasło: „Czyny, nie słowa". Wszyscy czują, że czegoś brakuje, ale nikt nie kwapi się do komentowania. To słynni spin doktorzy są od wymyślania przekazu. Po chwili o głos prosi jednak Marcin Mastalerek, wówczas student, pracownik biura organizacyjnego partii.

– A może do tego hasła dalibyśmy najpopularniejsze postaci naszego rządu w regionach, z których pochodzą. Zbigniewa Religę na Śląsku, Zytę Gilowską na Lubelszczyźnie, a Zbigniewa Ziobrę w Małopolsce – proponuje, wywołując lekką konsternację.

Uwaga zostaje zignorowana, dyskusja toczy się dalej. Po chwili jednak Kamiński wstaje. – Mam pomysł – wykrzykuje. – K...a, to będzie hit. Do tego hasła będą pasować czołowe postaci naszego rządu. Religa, Gilowska, Ziobro. Zmieniamy te billboardy – rzuca i wychodzi z pokoju, by przekonać do koncepcji Kaczyńskiego.

Nie wystarczy przekaz

Mastalerek dziś jest posłem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10198

Wydanie: 10198

Spis treści
Zamów abonament