Wiedźmin impulsem dla branży
CD Projekt zna już cała Dolina Krzemowa – opisuje sukces firmy profesor Uniwersytetu Stanford.
michał duszczyk
Warszawski producent gier, twórca hitowego „Wiedźmina", zakwalifikował się do finału konkursu Orzeł Innowacji. Rywalizować będzie w nim z pięcioma spółkami o tytuł najbardziej nowatorskiego przedsiębiorstwa w kraju. Uznanie członków kapituły konkursu organizowanego przez „Rzeczpospolitą" wzbudził oczywiście najnowszy tytuł studia, czyli gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon". Wskazywali oni głównie na innowacyjny sposób konstrukcji silnika gry oraz spektakularny efekt wdrożeniowy.
Wybór zbyt oczywisty?
Trzecia odsłona „Wiedźmina" to najdroższa polska produkcja w historii. CD Projekt wydał na nią 90 mln zł. Dla porównania najkosztowniejszy dotąd rodzimy film – „Quo Vadis" – pochłonął 76 mln zł, a „Bitwa pod Wiedniem" – około 50 mln zł.
Całkowity budżet „Wiedźmina 3", uwzględniający koszty marketingu, sięgnął 306 mln zł. Gra okazała się światowym bestsellerem. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta