Brazylia może przyciągnąć więcej polskich turystów i biznesmenów
Potencjały ekonomiczne Polski i Brazylii dają szansę na zwiększenie dwustronnych obrotów handlowych, wzrost inwestycji, a także na rozwój ruchu turystycznego pomiędzy obydwoma krajami.
Adam woźniak
Polska będzie wzmacniać dwustronne relacje z Brazylią. Tamtejszy rynek jest atrakcyjnym miejscem do ekspansji dla polskich firm, są także duże możliwości rozwoju wymiany turystycznej pomiędzy obydwoma krajami. W przyszłym tygodniu przyjeżdża do Polski minister turystyki Brazylii Henrique Eduardo Alves.
Turystyka to jeden z filarów gospodarczego rozwoju Brazylii. Ten najczęściej odwiedzany kraj w Ameryce Południowej przyciąga pięknem krajobrazów i wspaniałymi plażami nad Atlantykiem oraz unikalną integralnością kulturową. Choć najczęściej odwiedzane miejsca to wielkie miasta: Rio de Janeiro oraz Sao Paulo, turystów przyjeżdżających z zagranicy równie mocno intryguje brazylijska dżungla i dorzecze Amazonki.
Turystyka się rozkręca
Nie bez znaczenia dla rozwoju sektora turystycznego jest poprawiająca się baza noclegowa: w ostatnich kilkunastu latach pojawiły się inwestycje w rozwój sieci hotelarskich, w agroturystykę czy turystykę pielgrzymkową. Poprawiła się jakość infrastruktury, do czego mocno przyczyniły się ubiegłoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej oraz zaplanowane na przyszły rok igrzyska olimpijskie.
Rozwój turystycznego biznesu nabrał w Brazylii tempa od roku 2000, choć w drugiej połowie dekady przyhamowały go problemy gospodarcze kraju. Ale niewiele później, podsumowując rok 2010, brazylijska Państwowa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta