Chcemy być w każdym zakątku Polski
Nie jesteśmy firmą, której wystarczy pięć największych miast. Chcemy dać szansę korzystania z naszych usług każdemu Polakowi – mówi Mateuszowi Pawlakowi wiceprezes PZU odpowiedzialny za biznes zdrowotny.
Rz: PZU mocno postawiło na biznes medyczny. Uczycie się branży od zera?
Nie do końca. Uznaliśmy, że nie ma co wyważać otwartych drzwi, i postanowiliśmy zasilić nasze szeregi specjalistami, którzy od lat pracują w tej branży. Natomiast to nie jest tak, że zaczynamy od zera. Od kilkunastu lat PZU Życie oferowało ubezpieczenia związane z opieką medyczną. Oprócz tego produktu nasze podstawowe ubezpieczenia pracownicze miały zawsze dużo elementów ubezpieczenia medycznego, jak finansowanie choroby przewlekłej, odszkodowanie za utratę zdrowia czy wypłata świadczeń w przypadku pobytu w szpitalu. Półtora roku temu zdecydowaliśmy jednak, że angażujemy się w biznes medyczny już w pełnym tego słowa znaczeniu. Uważamy, że branża ta jest bardzo atrakcyjna, a tego typu usługi są niejako naturalnym uzupełnieniem oferowanych przez nas produktów. Dlatego postanowiliśmy uczynić ten obszar jednym z trzech kluczowych filarów nowej strategii PZU.
Na początku roku ogłosiliście ambitne cele. 450 mln zł na przejęcia w ciągu najbliższych pięciu lat i przychody na poziomie 650 mln zł w roku 2020. Czy realizacja tej strategii idzie zgodnie z planem?
Wszystko wskazuje na to, że ten rok zakończymy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta