Polskie porty na Bałtyku obsłużą więcej statków
logistyka | Unijne inwestycje w rozwój morskiego transportu mocno wzrosną.
Adam woźniak
W piątek kończy się kluczowy etap prac przy nabrzeżu nowego terminalu T2 w porcie kontenerowym DCT Gdańsk. Gotowa będzie konstrukcja nośna w postaci przeszło 200 wbitych w dno stalowych pali. Każdy ma długość 35 metrów i waży 24 tony.
Cały terminal będzie gotowy w połowie przyszłego roku. Warte blisko 200 mln euro przedsięwzięcie ma powiększyć zdolności przeładunkowe DCT do 3 mln kontenerów rocznie i umocnić znacznie gdańskiego portu na Morzu Bałtyckim. Już teraz gdański DCT przeładowuje najwięcej kontenerów wśród wszystkich bałtyckich terminali. Powiększony o drugie nabrzeże ma szansę przyciągnąć do Polski jeszcze więcej ładunków. A to oznacza większe wpływy do kasy państwa.
– Przekazujemy do budżetu 2 mld zł rocznie z tytułu ceł, podatku VAT i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta