Co banki chcą wiedzieć
Badania produktów -- walka o klienta
Co banki chcą wiedzieć
Z roku na rok coraz więcej banków rozszerza pakiet usług, wzbogacając go o dodatkowe produkty. Dobranie usługi tak, aby spełniała oczekiwania obecnych i potencjalnych klientów oraz była konkurencyjna, mobilizuje instytucje finansowe do przeprowadzania badań i analiz rynku. Dlatego też od kilku lat liczba badań przeprowadzanych przez wyspecjalizowane firmy powiększa się. Instytucje finansowe prowadzą wiele badań dotyczących różnych zagadnień związanych zarówno z preferencjami klientów przy wyborze banku, jak i samych produktów.
Zdaniem prezesa Pentora Eugeniusza Śmiłowskiego, od roku 1994 nastąpił przełom w bankach, przejawiający się w zmianie ich nastawienia i rozumieniu problemów marketingowych. Stało się tak między innymi dlatego, że banki krajowe poczuły "oddech" konkurencji zagranicznej, która swoją ofertę początkowo kierowała głównie do klientów instytucjonalnych. Innym motywem zmiany aktywności banków stał się rozwój i zwiększanie liczby produktów. Koniecznością okazały się badania nastawienia, opinii i zapotrzebowania klientów na nowe produkty (takie jak na przykład karty płatnicze, nowe formy kredytów itd. ). Zdaniem E. Śmiłowskiego, liczba badań dotycząca usług detalicznych jest mniej więcej taka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta