Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie sieci muszą współpracować

01 lutego 2016 | Życie Wielkopolski | Piotr Mazurkiewicz
źródło: materiały prasowe

Na razie firmy dopiero zaczynają się uczyć takich inicjatyw 
– mówi wiceprezes sieci "Piotr i Paweł" Robert Krzak.

Rzeczpospolita: Czy podatek obrotowy w handlu ograniczy inwestycje państwa firmy?

Robert Krzak: Nawet jeśli w naszym przypadku wyniesie on, powiedzmy, ok. 0,7 proc., to nie będzie to powód do drastycznego ograniczania inwestycji. Staramy się, aby co roku uruchamiać co najmniej 20 nowych sklepów i ten nie powinien należeć pod tym względem do wyjątków. Wyższy podatek może spowodować konieczność przemyślenia strategii rozwojowych wszystkich rodzimych sieci.

Czy ta rządowa inicjatywa spowoduje przyspieszenie konsolidacji branży handlowej w Polsce?

Wszystko wskazuje na to, że faktycznie tak się powinno stać. Jednak konsolidacja polskiego handlu przebiega bardzo wolno, kłopotem jest jakakolwiek szersza branżowa inicjatywa. U podstaw leży po prostu brak zaufania, ale to ogólny kłopot polskiej gospodarki.

Dlatego, choć sieci handlowe z polskim kapitałem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10358

Wydanie: 10358

Spis treści
Zamów abonament