Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Briju chce przeskoczyć Kruka i Yes

01 lutego 2016 | Ekonomia
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
źródło: Rzeczpospolita

Przemysław Piotrowski | Docelowo widzimy potencjał dla sieci salonów jubilerskich liczącej około 100 placówek. W tym i przyszłym roku będziemy otwierać po około 16 sklepów 
– mówi prezes Briju, laureata nagrody „Dobra Firma" przyznawanej przez „Rzeczpospolitą".

Rz: Przez lata wasza firma zajmowała się handlem kruszcem, ale w 2013 r. zdecydowaliście się na otwarcie pierwszych sklepów jubilerskich. Z ilu placówek składa się wasza sieć?

Tomasz Piotrowski: Na koniec 2015 r. liczyła 30 sklepów pod marką Briju. W poprzednim roku otworzyliśmy 18 salonów i na ten rok planujemy uruchomienie kolejnych kilkunastu. Umowy na część lokali mamy już podpisane, negocjujemy umowy na kolejne salony, w tym również takie, które zostaną otwarte w 2017 r. Sklepy Briju mają średnio siedemdziesiąt kilka metrów kwadratowych i według nas to optymalna wielkość sklepu jubilerskiego. Kolejne salony będą podobnej wielkości.

Jakie wyniki odnotowują wasze sklepy? Czy są zgodne z oczekiwaniami?

Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży i wyników osiąganych przez salony, ale widzimy również spory potencjał do wzrostu. W zależności od warunków lokalnych dojście do docelowej sprzedaży zajmuje nawet dwa lata. Ponieważ wiele sklepów Briju znajduje się w mniejszych miastach, najważniejszym dla nas parametrem jest zysk na metr kwadratowy – według naszych obserwacji niższa sprzedaż rekompensowana jest z nawiązką przez odpowiednio niższe koszty.

Po trzech...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10358

Wydanie: 10358

Spis treści
Zamów abonament