Księgowanie kosztu możliwe bez podpisu sprzedawcy
Przedsiębiorca może rozliczyć wydatki poniesione na zakupy w internecie, jeśli ma dowody przeprowadzenia transakcji.
Często kupuję na internetowych serwisach aukcyjnych rzeczy potrzebne do działalności gospodarczej. Czy mogę zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów i wpisać do księgi przychodów i rozchodów na podstawie potwierdzenia transakcji wydrukowanego z portalu? Są na nim wszystkie dane sprzedawcy oraz informacje o towarze (rodzaj, cena) i samej transakcji (sposób zapłaty i dostawy). Mam też wyciąg z konta potwierdzający przelew – pyta czytelnik.
Te dokumenty oraz sporządzony na ich podstawie tzw. dowód zakupu powinny wystarczyć do zaksięgowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta