Tylko ciągły rozwój i innowacje przekładają się na eksport
Rozmowa | Romuald Gierszal, prezes zarządu Optiguard
Rz: Potrzebna jest budowa silnej marki polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych?
Romuald Gierszal: Potrzebne jest postrzeganie gospodarki jako dziedziny, która wychodzi poza kraj. Jest to jednak obszar wrażliwy, bo każda z firm ma swą specyfikę i plany. Jeśli wszystko umieścimy w „jednym koszu" to można wiele rzeczy pominąć. Dlatego decydujący o sprawach gospodarczych powinni przygotować program eksportowy w konsultacji z przedsiębiorcami. Warto nas zapytać – jak my postrzegamy eksport i co w nim nam może pomóc. Na niektórych rynkach Polska już teraz ma doskonałą markę. Nasza firma sprzedała produkty do ponad 40 krajów. Mówię „sprzedała", a nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta