Fiskus ma problem z rozliczeniem graczy
Sprzedaż wirtualnego miecza z gry internetowej to usługa opodatkowana ryczałtem. Nie ma jednak pewności, czy stawka wynosi 8,5 czy 17 proc.
monika pogroszewska
Rosnąca popularność tzw. sieciowych gier komputerowych, w których uczestniczyć mogą jednocześnie setki graczy, przyczyniła się do powstania nowego biznesu. Chodzi o sprzedaż wirtualnych przedmiotów ułatwiających grę, np. miecza, zbroi, broni czy innych elementów ułatwiających budowanie wirtualnego świata, np. zamku czy farmy.
– Niektórzy gracze gotowi są zapłacić nawet tysiące złotych za wirtualny element, którzy pomoże im np. przejść na wyższy poziom. Często tego typu handel odbywa się w szarej strefie, bo firmy oferujące gry są przeciwne takim transakcjom poza grą – mówi Łukasz Kalinowski, specjalista ds. rynku gier.
Realny podatek
Fiskus nie ma wątpliwości, że od zysku z handlu wirtualnymi przedmiotami należy się realny podatek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta