Uchwałę reklamową będzie można zaskarżyć
Nie można wprowadzić zupełnego zakazu sytuowania szyldu na konkretnej nieruchomości. Ale można określić ich dopuszczalną liczbę.
dr Maciej J. Nowak radca prawny
Obowiązująca od 11 września 2015 r. ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu wprowadza wiele zmian i nowych regulacji. Najważniejsze z nich odnoszą się do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Należą do nich uchwalany na szczeblu województwa audyt krajobrazowy oraz uchwalana na szczeblu gminy – uchwała reklamowa.
Audyt krajobrazowy to narzędzie ochrony krajobrazu zaplanowane w perspektywie długookresowej. Natomiast uchwała reklamowa jest fakultatywna. Dotyczy ona zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych i powinna określać ich gabaryty, standardy jakościowe, a także rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Od konkretnej gminy zależeć będzie, czy zostanie podjęta czy też nie. Jeśli jednak organy gminy zdecydują się na działanie w tym zakresie, muszą pamiętać, że uchwała ta:
- stanowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta