Likwidacja Schengen zaboli Volkswagena
Jens Ocksen | Będziemy musieli przygotować fabrykę do budowy nowej generacji samochodów. Sprawdzamy, co należałoby przebudować. W grę mogą wchodzić nakłady na poziomie 200 mln euro – mówi prezes Volkswagen Poznań.
Rz: Czy afera z fałszowaniem emisji spalin odbiła się na sprzedaży samochodów z fabryki w Poznaniu?
Pracując ponad 30 lat w Volkswagenie, nigdy bym nie przypuszczał, że taka sytuacja może mieć miejsce. To mną wstrząsnęło. Zakład w Poznaniu też był dotknięty tym problemem. Musieliśmy wstrzymać montaż silników diesla o pojemności 1.6 i 2.0 litra. W rezultacie pomiędzy wrześniem a grudniem produkcja zmalała. Ale montujemy 11 wariantów silników, pozostałe spełniały normy Euro 6. Teraz sytuacja jest już ustabilizowana, wróciliśmy do normalnego poziomu produkcji 720 pojazdów dziennie.
Pojawiają się opinie, że afera ze spalinami może przyczynić się do spadku popularności diesli. Jakie są perspektywy dla tego rodzaju napędu?
Niedawno śledziłem informacje dotyczące cen paliw. Na stacjach w Niemczech litr oleju napędowego można było kupić w cenie poniżej 1 euro za litr. Nie sądzę zatem, by diesel mógł zostać wyparty przez silniki benzynowe.
Gdyby porównać budowaną we Wrześni fabrykę modelu Crafter z tą w Poznaniu produkującą Caddy: jakie będą kluczowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta