Liczy się cena
Samochody wynajmowane walczą niską ceną z używanymi.
Robert Przybylski
W przeliczeniu na mieszkańca Polacy kupują kilkakrotnie mniej nowych samochodów od mieszkańców krajów Europy Zachodniej. Z ponad 300 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych, jakie w Polsce każdego roku znajdują nabywców, większość kupują firmy.
W 2015 roku ich udział przekroczył 65 proc., wynika ze statystyk Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). W I kwartale tego roku firmy zwiększyły zakupy o 23 proc., gdy cały rynek powiększył się o 14 proc.
Klienci indywidualni korzystają głównie z aut używanych, o czym świadczy m.in. import takich pojazdów, dochodzący 800 tys. szt. rocznie. Cały rynek aut używanych to 2,5 mln pojazdów, w tym dwie trzecie stanowią pojazdy przerejestrowane.
Jednak nawet przedsiębiorcy często wybierają auta z drugiej ręki. Dane PZPM wskazują, że wśród samochodów przerejestrowanych w wieku do czterech lat 71 proc., czyli 130 tys., trafiło do firm. W segmencie aut mających...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta